Menu Zamknij

Oferty i cyfryzacja w firmach instalacyjnych.

To jest pierwszy wpis. Jak to zwykle z pierwszym wpisem bywa – trudno zacząć. Będzie tu dużo o tym jak wykonywać oferty. Pisać też będę o tym czy i jak cyfryzacja w firmach instalacyjnych może wpływać na jej rozwój.

Zastanawiam się na ile cofać się w przeszłość, a na ile iść do przodu nie oglądając się za siebie. Dość długo zwlekałem z rozpoczęciem ale wiecie, z blogowaniem jest tak jak z tysiącem różnych rzeczy, które mamy zamiar robić, a na które nie ma czasu. Przynajmniej tak mówimy, że nie ma czasu – to bardzo wygodna wymówka.

No to zaczynamy 🙂

Dziś jest 18 luty 2020, bezpośrednim przyczynkiem do blogowania jest wyjście na świat, dodam że wreszcie, z tematyką ofertowania. Temat ten siedział w mojej głowie z goła licząc około 6 lat. Premiera pierwszego programu ofertowego odbyła się w piątek 20 grudnia 2019 r czyli licząc na palcach 60 dni temu. Czyli moje „zacznę prowadzić blog” trwało 60 dni Pocieszam się, że cóż to jest te dwa miesiące w stosunku do 6 lat planowania, cóż to jest te 60 dni w stosunku do całej wieczności, czyli nie tak źle 🙂 Niemniej zmusza to do refleksji o naszej ludzkiej zdolności do realizowania swoich planów w skrócie sprawczości. Na ten temat powiem więcej przy różnych okazjach jednak dziś sparafrazuję jedynie zdaniem, że wszystko co robimy, co wydarza się w naszym życiu lub co w nim się nie wydarza to kwestia ciągłego oddziaływania na siebie naszych decyzji lub ich braku.

Nasze życie, to system naczyń połączonych

Nasz świat działa w systemie naczyń połączonych. Jeśli coś zrobisz ma to wpływ na kolejną rzecz, jeśli czegoś nie zrobisz także ma to wpływ. Wymieniać przykładów można by mnóstwo. Gdyby tak jeszcze zastanowić się jak nasze decyzje lub ich brak wpływa na innych to jesteśmy już o krok od poważnych przemyśleń filozoficznych.

Lubię taki przykład o ofertowaniu. Jak duży wpływ na nas ma złożenie dobrej lub złej oferty. Czy pozyskamy dany kontrakt czy nie. Czy zarobimy na tym kontrakcie i dzięki temu np. wyjedziemy z rodziną na wakacje ? Czy czas przeznaczony na ofertę mogłem przeznaczyć na coś innego? No właśnie można by tak długo. Zastanówmy się jeszcze jaki wpływ, w systemie naczyń połączonych, ma nasza oferta na innych ? Spójrzmy na klienta. Co przeczyta w otrzymanych od nas dokumentach ? Czego się dowie lub nie dowie i na co się zdecyduje lub nie ? Jakie wykona dalsze kroki ? Czy pójdzie do naszej konkurencji ? czy zapyta sąsiada ?  A jaki wpływ nasza oferta ma na naszych kontrahentów? Czy hurtownia sprzeda towar? Czy producent znajdzie zbyt na swój produkt ? Jak nic, nasz świat to system naczyń połączonych i warto pamiętać o tym podejmując nawet drobne decyzje lub nie podejmując żadnych. No dobrze wróćmy do meritum pierwszego wpisu

Program do ofert.  Ofertowanie i cyfryzacja w firmach instalacyjnych.
Oferty i cyfryzacja w firmach instalacyjnych. Pyk – i jest pamiątkowe zdjęcie z pierwszego wpisu.

Nie będę wracał w tym pierwszym wpisie do historycznych czasów i opowieści typu jak to się zaczęło. Myślę, że wiele historii wyjdzie w trakcie. Prawda jest też taka, że w moim życiu dzieje się wiele ciekawych rzeczy więc będzie wiele okazji do wybiegania w ciekawe dygresje przykłady i porównania. Jeśli chcesz mnie bliżej poznać, będzie mi bardzo miło – odwiedź stronę o mnie

Czy Blog tylko o ofertach ?

Chciałbym by był to blog o konkretnej, cholernie ważnej rzeczy, czyli wdrożeniu cyfryzacji w firmach instalacyjnych. Jest to dużo szersze spojrzenie na problematykę niż tylko ofertowanie. Ofertowanie to tylko jeden element. Słowo cyfryzacja nazywając rzecz po imieniu będzie: Wdrożenie takich technologii, które pozwolą zbudować przewagę konkurencyjną dzięki usprawnieniu w firmie procesów oraz dzięki wykorzystaniu i analizowaniu danych. No właśnie.

Oferty i cyfryzacja w firmach instalacyjnych.

Wiele obszarów naszego życia już uległo procesowi cyfryzacji. Często jednak używamy jej do zabawy, relaksu zwykle nie myślimy o tym za wiele. Często korzystamy cyfryzacji jako klienci. Czyli w efekcie cyfrowego modernizowania firm, z których usług lub produktów korzystamy. Przykładów będzie mnóstwo jednak mój ulubiony przykład to Mc Donald’s, który już kilka lat temu wprowadził możliwość zamówienia jedzenia w sposób elektroniczny bez stania w kolejce do kasy. Zastanawiałeś się kiedyś nad tym, jak w wyniku wprowadzenia tej technologii zmienił się wewnętrzny proces? Począwszy od całego oprogramowania, zmiany struktury zatrudnienia, komunikowania się między ludźmi (często ograniczenia ilości etatów),aż po zmniejszenie kolejki oczekujący klientów. No właśnie i tu dotykamy jeszcze jednej ważnej rzeczy. Cyfryzacja, choć nie zawsze, ma na celu także zwiększenie zadowolenia klienta. Czy wprowadzenie automatów do zamawiania jedzenia zwiększyło zadowolenie klienta? Znajdą się klienci, którzy będą narzekać na brak pani lub pana za kasą, innym to wsio jedno. Jednak co do zasady klient ma się przyzwyczaić do nowego i być obsłużony sprawnie bez kontaktu z człowiekiem z obsługi. Pracownicy jadłodajni poprzez ograniczenie zatrudnienia i usprawnienie procesu mają sprzedawać szybciej, a więc więcej. Po prostu cyfryzacja to sposób na rozwój.

Zadanie czy wyzwanie ?

Podobnie jest i u nas drogie koleżanki i koledzy. Naszym zadaniem jest wprowadzenie takich rozwiązań w firmie, by bez konieczności zwiększania kadry, usprawniać i przyśpieszać procesy. Mamy tym działaniem zwiększać swoją przewagę konkurencyjną, a jednocześnie wpływać na zadowolenie klienta.

Jakie to będą procesy w firmie usługowej ? Począwszy od ofertowania, rozliczania, planowania prac, skończywszy na analizowaniu liczb. Liczb z których wyczytamy na czym zarabiamy najwięcej lub gdzie powinniśmy szukać oszczędności.

Mam nadzieję, że ten „pierwszy wpis” dobrze oddaje zapowiedź tego czym będziemy się tu zajmować i jakie tematy poruszać. Jeśli interesuje Cię ta tematyka zapisz się do Newsletter, a otrzymasz każdorazowo informację o nowym wpisie.

Zobacz film jak wykonuję ofertę, była to zapowiedź premiery sprzedaży dwa dni przed premierą oferty JEDYNKI


Tutorial – wykonanie oferty ze stoperem w ręku z wykorzystaniem oferty jedynki.

Zostaw Komentarz

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera